NHST Media Group søker digital produktdesigner (UX/UI)
Motiveres du også av å lage engasjerende produkter og tjenester i en bransje som betyr noe? Da passer du inn i teamet vårt!
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 31. januar
Om arbeidsgiver
NHST Media Group har som mål å være størst og best på næringslivsnyheter i Norge, og verdensledende innen de tre markedssegmentene shipping, sjømat, olje og gass. Alle våre publikasjoner skal kjennetegnes av journalistisk grundighet og kvalitet, samt at vi skal ha evne til å drive fram de eksklusive nyhetssakene som skal overraske og engasjere våre lesere.I NHST konsernet inngår følgende selskaper: Dagens Næringsliv, Europower, Mynewsdesk/Mention og NHST Global Publications AS, sistnevnte med følgende publikasjoner; Fiskeribladet, Intrafish, Recharge, Tradewinds og Upstream.
Vi har ambisjoner om å skape de virkelig gode opplevelsene for våre norske og internasjonale brukere fordelt på åtte publikasjoner. Du vil designe digitale brukerreiser og -grensesnitt, og utvikle attraktive produkter for lesere, abonnenter og bedriftskunder. Et prosjekt vi nylig jobbet med var en helt ny app som alle publikasjonene snart har tatt i bruk. Vi har utviklet et nytt vinsøk for DN, designet felles ID-løsning for NHST, optimalisert kjøpsflyten for abonnenter, og nå for tiden jobber vi blant annet med DNs merkevareprofil og et nytt designsystem.
Avdelingen består av designere, produktsjefer og prosjektledere. Her blir du del av en gjeng som virkelig setter sitt fotavtrykk i organisasjonen, og du vil rapportere direkte til konserndirektør for produkt og strategi.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Designe brukerreiser og -grensesnitt for NHSTs portefølje av publikasjoner
Skape nye, engasjerende løsninger, samt forbedre brukeropplevelsen på eksisterende produkter
Gjennomføre brukertester og basere deg på innsikt i designprosessen
Kontinuerlig utvikle våre designsystemer, og sørge for at det blir oppdatert og brukt riktig
Fasilitere workshops med ulike stakeholdere i organisasjonen, f.eks design sprints
Jobbe tett med produktsjefer og utviklere, og sikre god implementering av design
Følge nye prosjekter fra idé til lansering til optimalisering
Være med på å utvikle merkevaren og de visuelle identitetene til konsernets publikasjoner
Kvalifikasjoner
Minst et par års erfaring med UX/UI og relevant utdanning på bachelor- eller masternivå
God kjennskap til strategisk design og relevant designmetodikk: du vet hvordan utviklingen av en visuell identitet bør henge sammen med bedriftenes strategi og innsikt
God kjennskap og erfaring med prototyping og brukertestingsmetoder
Meget god i både engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
Erfaring med utforming av visuell identitet og brand design
Hovedsakelig kunne bruke Figma, men gjerne også lignende verktøy
Bør ha kjennskap til HTML/CSS
Personlige egenskaper
Du er nøyaktig og opptatt av å levere meget god kvalitet, men også løsningsorientert og fleksibel der det trengs
Du klarer å sjonglere store prosjekter med mindre, kortsiktige leveranser
Du setter alltid leserne først og stiller de riktige spørsmålene for å løse deres problemer
Du trives i tverrfaglige team, med både norske og internasjonale kollegaer
Du liker at designfaget er i konstant endring og har evne til å fornye deg
Du trenger ikke erfaring fra mediebransjen, men må forstå at journalistikk og samfunnsoppdraget er hjertet av det vi driver med i NHST. Vi tilbyr sentral plassering i Oslo sentrum, gode pensjonsordninger og forsikringer. Her er det høyt tempo og uformell stemning, med stort rom for å ta ansvar og videreutvikle sin egen kompetanse.