STILLING LEDIG:

Bli med på suksessen - Norges største content-byrå trenger nye prosjektledere / innholdsprodusenter

Minst fire faste stillinger og engasjement.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 15. januar

Om arbeidsgiver

Siden 2015 har mediene i Schibsted levert annonsørinnhold av høy kvalitet distribuert på alle mediehusets premium flater - dog organisert som to selskaper, Schibsted Partnerstudio og Schibsted Brand Studio. Nå er selskapene slått sammen, for å skape enda større inntekter som skal finansiere journalistikken i Schibsted.

På noen få år er antallet medarbeidere gått tre til over 60 - men vi trenger stadig flere dyktige innholdmarkedsførere for å dekke forespørslene fra markedet. Schibsted Partnerstudio - som er navnet på det nye selskapet - inneholder nærmere 40 kompetente prosjektledere og innholdsprodusenter. Samt kommersielle rådgivere, videospesialister, analyseteam, designere og utviklere.

Årets contentbyrå 2018, 2019 og 2020 Schibsted Partnerstudio vokser videre og trenger de beste hodene for å fortsette suksessen. Partnerstudio produserer og distribuerer innholdsmarkedsføring av høy kvalitet på alle Schibsteds flater, deriblant Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, e24.no, Finn.no, Godt.no og Tek.no.

Stillingene/rollene vi nå trenger å fylle er:

Minst to erfarne/senior innholdsprodusenter/prosjektledere.

Denne rollen skal være en trygg og solid innholdsprodusent som skal ha tung erfaring innen innholdsproduksjon samt gjerne noe erfaring fra reportasje-/personalledelse og desking av andres innhold. Må evne å styre seg selv og frilansere, effektivt. Må også ha høy grad av selvstendighet/prosjektledertalent og høy arbeidskapasitet. Forståelse for kundebehov og det å se kommersielle muligheter er viktige egenskaper. Erfaring fra innholdsmarkedsføring er en fordel.

Nøkkelkvalifikasjoner:

  • Erfaren og selvstendig innholdsprodusent
  • Erfaring fra desking av andres innhold
  • Gjerne erfaring med personalansvar
  • Svært effektiv på selvledelse
  • Høy arbeidskapasitet
  • Trygg og tydelig

Minst to allround innholdsprodusent/prosjektleder:

Du er en sulten og offensiv storyteller som ønsker å utvikle deg som prosjektleder og som ønsker å styrke deg innen kommersiell innholdsproduksjon. Du er glad i utfordringer og har et høyt arbeidstempo. Interesse for kommersiell strategi og et ønske om å forstå og levere på kunders behov er en forutsetning. Erfaring fra en redaksjon eller et innholdsbyrå er en fordel. Vi ser etter deg som vil lære av de beste i bransjen, og som vil utvikle deg til en innholdsprodusent/prosjektleder i toppklassen.

Felles for våre nye innholdsprodusenter er at de enten har - eller ønsker å tilegne seg - prosjektleder-kompetanse og prosjektleder-erfaring. Selvfølgelig i tillegg til grunnkompetanse innen en eller annen form for innholdsproduksjon. Kommersiell innsikt og kompetanse er en klar styrke, men et ønske om å skaffe seg kommersiell innsikt for å kunne bidra i kundemøter og salgsprosesser - og for å bedre skape ønsket effekt for Partnerstudios samarbeidspartnere er et krav.

I Schibsted Partnerstudio jobber vi ut fra et utstrakt «frihet under ansvar»-prinsipp, der samtlige innholdsprodusenter eier sine egne kunder og har - sammen med våre kommersielle rådgivere og salgsavdelingen - ansvar for hele kundeprosessen. Dette kan være kampanjer, så vel som langsiktige samarbeid. Arbeidet er derfor ofte både komplekst og utfordrende - men også ytterst faglig tilfredsstillende når kundens KPI-er oppfylles, priser vinnes, samarbeid forlenges - og millioner av Schibsted-leserne åpenbart elsker innholdet. Innhold som både hjelper dem, og lærer dem noe i hverdagen.

I Schibsted Partnerstudio jobber vi teambasert. I tillegg til å ha særs gode samarbeidsevner, ser vi etter personer som er med på å skape engasjement, er løsningsorientert og har en positiv innstilling. Du vil være en sentral bidragsyter til å nå våre ambisiøse vekstmål og ikke minst våre kunders målsettinger.

Vi ønsker også søknader fra tilkallingsvikarer, potensielle sommervikarer - og faste frilansere.

Kvalifikasjonskrav for alle stillingene:

  • God fremstillingsevne – både skriftlig, muntlig og visuelt.
  • God forståelse for digitale kanaler og sosiale medier.
  • Kompetanse innen digitale verktøy.
  • Kreativitet, innsatsvilje og høy arbeidskapasitet.
  • Selvgående, strukturert og driftig.
  • Solide kommunikasjonsevner.
  • Kunnskap om hvordan evaluere prosjekter og eget arbeid.
  • Solid kommersiell innsikt og et ønske om å jobbe i grensesnittet mellom kvalitetsinnhold og salg
  • Du blir del av et offensivt, konkurransefokusert lag. Det er derfor avgjørende at du er en lagspiller, liker å jobbe i team og har gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr:

  • En nøkkelrolle i et av de raskest voksende og mest ambisiøse selskapene i norsk mediebransje.
  • Monkurransedyktige betingelser.
  • Mac, iPhone og telefonabonnement.
  • Sentralt beliggende arbeidsplass.

Søknadsfrist for stillingene er: 15. januar 2021

SØK HER

Powered by Labrador CMS