STILLING LEDIG:

Amedia salg og marked søker strategisk digital KAM

Hvis du har god oversikt over det norske medielandskapet, og samtidig brenner for digitalt salg og markedsføring, bør du lese videre.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: Snarest

Om arbeidsgiver

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere og annonser til å skape verdi og effekt annonsører over hele Norge. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle deler av Norge hvor Amedia er til stede. Amedia har 80 norske lokalaviser og digital riksavis. Amedia Salg og Marked AS har salgsansvaret for all nasjonal reklameomsetning, samt oppfølgingsansvaret for lokal reklameomsetning i Amedia-konsernet. Dette innebærer blant annet ansvaret for reklamesamkjøringen Amedia Marked, som er landets største samkjøring av lokale medier og er Norges nest største dekningsmedium.

Det er tre strategiske kundeteam i Amedia Salg og marked. Vår dyktige strategiske digitale KAM på kundeteam 2 flytter tilbake til hjembyen og har fått en ny rolle i konsernet. Derfor trenger vi nå en ny strategisk digital KAM til teamet vårt. Her kommer kanskje du inn? Dette teamet består av tre medarbeidere der ansvaret dem imellom er fordelt på de tre mediekanalene print, digital og DM. Rollen som strategisk digital KAM rapporterer til teamets salgssjef og vil fungere som hennes NK.

Har du lyst til å skape verdi og effekt for noen av Norges største annonsører gjennom Amedias kanaler, produkter og tjenester? Hvis svaret er ja, og du i tillegg liker å jobbe med analyse, konsepter og kundeplaner, da kan dette være muligheten du ser etter!

Hva er ditt ansvar

Stillingen har hovedansvar for digitale kanaler og kampanjer i sitt kundeteam. I praksis vil dette si at du har digitalt salgs- og budsjettansvar for teamets strategiske kunder. For å lykkes i dette arbeidet, er det avgjørende at du forstår kundenes behov og viktigste drivere gjennom innsikt og analyse, for å sikre best verdi og effekt av investeringen gjennom Amedias kanaler, løsninger og produkter. Selv om du er teamets digitale spydspiss, er det viktig å tenke helhetlig til beste for kundene. I KAM rollen jobber du tett og langsiktig med mediebyråer og annonsører og har en målsetning om å utvikle og utfordre kunden gjennom utstrakt bruk av kundeinnsikt.

Arbeidsoppgaver

  • Proaktivt utarbeide konsepter og løsninger for kunde og byrå
  • Jobbe tett opp mot mediebyråer for å optimalisere digitale kanaler og kampanjer for noen av Norges største annonsører
  • Sikre god innsikt og analyse for å maksimere verdi og effekt for mediebyråene og kundene
  • Bidra til vekst og utvikling av egen kundeportefølje, samt styrke teamets og selskapets konkurransekraft i forhold til konkurrenter
  • Sammen med teamet legge strategiske planer for å sikre verdi og effekt for kundene, samt utarbeide kunde- og aktivitetsplaner
  • Jobbe tett mot Amedias regionale KAM-apparat og Amedia Innholdsbyrå for å sikre best verdi og effekt for de strategiske kundene i hele Norge
  • Dele digital innsikt med kunder og salgsapparatene i Amedia Salg og Marked og i regionene

Hvem er du

Du har sannsynligvis relevant utdanning innen salg og markedsføring og opparbeidet deg erfaring og kompetanse innenfor digital markedsføring, programmatiske kjøp, innholdsmarkedsføring og annonsesalg. Du har gode strategiske og analytiske evner og setter deg raskt inn i kundenes problemstillinger. Ved hjelp av ditt brennende engasjement for markedsføring og digitale muligheter, finner du skreddersydde løsninger på kundenes behov. Med stort pågangsmot og en strukturert arbeidsmetodikk skaffer du deg god oversikt over dine ansvarsområder. Du er en resultatorientert og handlekraftig relasjonsbygger som kommer inn med dokumenterte salgsresultater og drives av å lykkes sammen med teamet.

Hva får du

Å jobbe hos oss er krevende og gøy! Vi har store forventninger til oss selv både når det gjelder kompetanse, vilje og samarbeidsevner. Vi har kundens behov i fokus og vi strekker oss hver dag for å levere på vårt kundeløfte: «Amedia kjenner meg best og tibyr meg best effekt - i hele Norge».

I stillingen som strategisk digital KAM jobber du i landets største utgiver av lokale medier. Konsernet er i vekst, med gode resultater. Som teamets fremste digitale ressurs får du en nøkkelrolle med gode utviklings- og karrieremuligheter. Siden kommunikasjonen og samarbeidet foregår på mange ulike nivåer, blir du kjent med store deler av Amedias virksomhet.

Vil du vite mer?

Lytt gjerne til podcastintervjuet med salgsdirektør Christian Thu: https://soundcloud.com/meyerhaugen/strategisk-kam-amedia

Kontaktinfo:

  • Ellen Ruth, ellen@meyerhaugen.no / 907 28 963

Innkommende søknader vurderes fortløpende.

Søknadsfrist: Snarest
SØK HER

Powered by Labrador CMS