STILLING LEDIG:

Lier kommune søker kommunikasjons­rådgiver

Lier kommune søker en nytenkende kommunikasjonsrådgiver som har lyst til å jobbe både operativt og strategisk. Vi ønsker oss en person med særlig interesse for produksjon av tekst, foto og video til nettsider og sosiale medier.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Lier

Søknadsfrist: 05. desember

Om arbeidsgiver

Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 27 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 1700 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.

Følg oss på Facebook og se hvordan vi jobber!

I kommunikasjonsavdelingen i Lier kommune er det to årsverk - kommunikasjonsrådgiver og kommunikasjonssjef.

Kommunikasjon er en støttefunksjon som bidrar med kommunikasjonsfaglige råd, kursing og veiledning på tvers i hele organisasjonen. Dette skal sikre at kommunen kommuniserer på en åpen og enhetlig måte både eksternt og internt.

Våre kjerneoppgaver er strategisk kommunikasjonsrådgiving, drifte og produsere tekst, foto og video til interne og eksterne kommunikasjonskanaler, forvalte grafisk profil, mediehåndtering, krisekommunikasjon, klarspråkarbeid og omdømmebygging.

Arbeidsoppgaver

  • Innholdsproduksjon og publisering på nettsider og intranett (tekst, foto og video).
  • Sørge for at Lier kommune er aktiv og relevant i sosiale medier.
  • Mediekontakt.
  • Kommunikasjonsstøtte på tvers i hele organisasjonen.
  • Bidra til at alle virksomheter i kommunen er bevisste på klarspråk.
  • Følge opp leverandører av kommunens kommunikasjonskanaler.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på minimum bachelornivå innen kommunikasjon eller annen relevant utdanning.
  • Relevant erfaring og dokumenterte resultater kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Stillingen forutsetter meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne.
  • Det er en fordel med erfaring fra kommunikasjonsarbeid i komplekse organisasjoner.

Personlige egenskaper

  • Initiativrik, grundig, strukturert og nysgjerrig på nye digitale trender.
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å levere høy kvalitet også under tidspress.
  • Fleksibel og gode samarbeidsevner.
  • Utadvendt og evner å skape gode relasjoner med kolleger på alle nivåer i organisasjonen, til lokalmediene og andre interessenter.
  • Meget sterk språklig forståelse og formidlingsevne.
  • Interesse for samfunnsutvikling og offentlig forvaltning.

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i utviklingen av et offensivt fagmiljø.
  • Varierte arbeidsdager og arbeidsoppgaver.
  • Samarbeid med dyktige fagpersoner innenfor alle tjenesteområdene i kommunen.
  • Faglig og personlig utvikling.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • God pensjonsordning.
  • Lønn etter avtale.
  • Tiltredelse etter avtale.

Andre opplysninger

I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.

Legg ved relevante vitnemål og attester.

Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse er en forutsetning.

Kontaktinformasjon:

  • Marianne Heimdal, kommunikasjonssjef, tlf: 924 07 755

SØK HER

Powered by Labrador CMS