Vi søker en kommunikasjonsrådgiver som brenner for intern kommunikasjon og mestrer balansen mellom det å være operativ med daglig innholdsproduksjon og strategisk planlegging.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 19. mars
Om arbeidsgiver
Nortura er en av Norges største matprodusenter, og Gilde og Prior er to av våre mest kjente merkevarer. Vi er bondens selskap; et samvirke eid av over 17.300 norske bønder over hele landet. I Nortura jobber vi hver dag for matglede, helse og bærekraft og er stolte over å bidra til at det blomstrer i norsk matproduksjon. Vi omsetter årlig for om lag 23 milliarder kroner og skaper store verdier for Norge.
God internkommunikasjon er avgjørende for trivsel, samhold og for at vi skal nå målene våre. De ansatte er Norturas viktigste ressurs, og derfor trenger vi også et godt grep om internkommunikasjonen. Vi trenger gode informasjonsprosesser og rutiner som binder et mangfold av ansatte over hele landet tettere sammen. God internkommunikasjon er viktig for å bygge en sterk kultur og lagfølelse.
Du må trives i en stor organisasjon og kunne snakke med alle typer mennesker, men også være fortrolig med hele verktøykassen for god internkommunikasjon - fra tekst og video i sosiale medier til lederoppfølging.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
Ansvar for strategisk planlegging og operativ oppfølging av interne kommunikasjonsplaner
Videreutvikling av engasjerende innhold på intranett og interne sosiale plattformer for dialog og samhandling.
Ansvarlig for innholdsproduksjon på Intranett og Yammer, samt være superbruker for nye digitale kommunikasjonsverktøy.
Ansvarlig for å skape en god intern informasjonsflyt.
Effektiv produksjon av nyhetsartikler, poster og videoer som skaper engasjement
Løfte internkommunikasjonen gjennom aktiv rådgivning og bistand til ledere
Bidra til å utvikle en god, kommunikasjonskultur som skaper begeistring og engasjement
Opprette og drifte et velfungerende nettverk med administrativt ansatte på fabrikker og anlegg
Finne og utvikle tiltak som skaper engasjement og etablerer en ny kultur for engasjement og deling, slik at vi skaper en god intern, digital kommunikasjonskultur
Aktiv deltaker i kommunikasjonsavdelingen for å sikre samkjøring med ekstern kommunikasjon
Dette kan medføre å bidra med innhold til andre sosiale kanaler i selskapet
Arbeide tett sammen med HR-avdelingen
Kompetanse (personlige egenskaper/adferd)
Du må brenne for å utvikle gode intern kommunikasjon
Erfaring med intern kommunikasjon fra større bedrifter, gjerne landbruk, matvareindustri eller liknende prosessindustri
Du har et engasjement for norsk matproduksjon og landbruk
Er involverende, tar ansvar og leverer resultater effektivt og på en slagkraftig måte: Initiativrik; nysgjerrig; selvstendig; analytisk og strukturert; innfører endringer i arbeidsprosesser
Faglig og sosialt trygg og opptrer naturlig på alle nivå i organisasjonen, med en velutviklet rolle- og situasjonsforståelse
Skape relasjoner og nettverk: Etablerer gode relasjoner med kollegaer; bygger store og effektive kontaktnett; bidrar til å spre arbeidsglede og sikrer gjennomslag for initiativer
Sterke digitale ferdigheter og superbruker av sosiale medier
Vant til å produsere daglige saker til flere kanaler (interne og eksterne sosiale medier) og kunnskap om redigering /teksting/klipping
Faglige og formelle kompetanser
Dokumenterbar erfaring med operativ og strategisk internkommunikasjon i større organisasjoner
Kunnskap og erfaring med Microsoftløsninger som SharePoint og Yammer, eller tilsvarende verktøy
Erfaring med bruk av digital og visuell kommunikasjon i sosiale kanaler samt sterk digital kompetanse innen effektive samhandlingsløsninger
Lang erfaring med visuell historiefortelling (bruk av foto- film)