NHST Media Group søker produktsjef med ansvar for Dagens Næringsliv
Har du erfaring med produktutvikling og samtidig en sterk interesse for mediebransjen? Da leter vi etter deg!
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 31. januar
Om arbeidsgiver
NHST Media Group har som mål å være størst og best på næringslivsnyheter i Norge, og verdensledende innen de tre markedssegmentene shipping, sjømat, olje og gass. Alle våre publikasjoner skal kjennetegnes av journalistisk grundighet og kvalitet, samt at vi skal ha evne til å drive fram de eksklusive nyhetssakene som skal overraske og engasjere våre lesere.I NHST konsernet inngår følgende selskaper: Dagens Næringsliv, Europower, Mynewsdesk/Mention og NHST Global Publications AS, sistnevnte med følgende publikasjoner; Fiskeribladet, Intrafish, Recharge, Tradewinds og Upstream.
NHSTs visjon er å engasjere ambisiøse mennesker og selskaper gjennom journalistikk, møteplasser og innhold i verdensklasse. Vi driver åtte aviser som dekker hhv. næringslivet i Norge, og sjømat, energi og shipping globalt. Du vil ha eierskap til videreutviklingen av det redaksjonelle produktet vårt, i tett samarbeid med utviklingsavdelingen og de forskjellige redaksjonene.
Utviklerne og analytikerne våre sitter både i Dhaka, Bangladesh og i Oslo. Redaksjonene er spredt på flere lokasjoner verden rundt, med flest ansatte i Oslo, Bergen og London. Du vil jobbe med alle publikasjonene, og får et spesielt ansvar for de digitale produktene til Dagens Næringsliv, vår største avis og mest kjente merkevare. Produktene spenner seg fra front og artikkelsider til e-avis, vinsøk, videoløsninger og personaliseringsmoduler mm.
Du blir én av fire produktsjefer i teamet, og avdelingen ellers jobber med strategiutvikling, større teknologi- og vekstprosjekter samt strategisk merkevarebygging og design, så her blir du del av en gjeng som virkelig setter sitt fotavtrykk i organisasjonen. Du rapporterer til Chief Product and Strategy Officer, som sitter i konsernledelsen.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
Ansvar for smidig og effektiv utvikling av utvalgte produkter i porteføljen – prioritering, teknisk spesifisering og oppfølging av roadmaps og backlog
Dag til dag produkteierskap i et produktteam med analytikere og utviklere i Oslo og Dhaka/Bangladesh
Ansvar for små og store utviklingsprosjekter fra A til Å, inkludert stakeholder management, fasilitering av workshops, design sprinter, brukertester osv.
Planlegge og gjennomføre gode «go to market» prosesser og produktlanseringer
Inspirere til nyskapning i organisasjonen gjennom deling av innsikt om ny teknologi, demo av nye features og tjenester osv.
Bidra i arbeid med strategiutvikling og merkevarebygging der det er relevant
Kvalifikasjoner:
Minimum et par års erfaring med digital, brukerorientert produktutvikling
Meget god teknologiforståelse, erfaring med å skrive gode spesifikasjoner/user stories og tett dialog med utviklere (helst på engelsk)
Kunnskap om gode arbeidsmetoder innen fagområdet, og erfaring med relevante verktøy (Jira) og arbeidsprosesser (agile, scrum)
Erfaring med å utvikle produktstrategier, forankre og sette mål for teamet
Gjerne erfaring fra programmering og/eller UX design
Meget god i både engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
Strukturert og metodisk, men samtidig fleksibel når det trengs
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Lederegenskaper, evne til å motivere teamet, ta beslutninger og «står i det»
Løsningsorientert – det er kontinuerlig nye utfordringer og problemstillinger som skal håndteres
Sterk forretningsforståelse, samt interesse for mediebransjen
Vi tilbyr sentral plassering i Oslo sentrum, gode pensjonsordninger og forsikringer. Her er det høyt tempo og uformell stemning, med stort rom for å ta ansvar og videreutvikle egen kompetanse
Vil du snakke med en fremtidig kollega som jobber som produktsjef i dag? Kontakt Ingrid: ingrid.indseth@dn.no