Oppgavene som nettredaktør skal kombineres med å være kommunikasjonsrådgiver for politisk ledelse.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 1. november
Om arbeidsgiver
Byrådslederens kontor er faglig sekretariat for politisk ledelse og bistår byrådslederen i å lede arbeidet i byrådet. Kommunikasjonsseksjonen har ansvaret for kommunens kommunikasjonsstrategi, taleskriving, mediehåndtering, sosiale medier og visuell profil, samt internkommunikasjon og kommunikasjons-samarbeidet på tvers i kommunen. Seksjonen har åtte årsverk og ledes av kommunikasjonssjef.
I 2022 blir det opprettet en stilling som nettredaktør. Nettredaktøren skal ha ansvar for å utvikle nyhets- og politikksidene på oslo.kommune.no i samarbeid med webforvaltningen i Utviklings- og kompetanseetaten i kommunen. Oppgavene som nettredaktør skal kombineres med å være kommunikasjonsrådgiver for politisk ledelse.
I begge funksjonene vil det være viktig at du raskt kan fremstille komplekse saker på en forståelig måte og formulere deg godt og korrekt. Vi ønsker også at du kan produsere innhold til kommunens kanaler i sosiale medier. Vi tilbyr spennende og varierte arbeidsoppgaver som løses i samarbeid med politisk ledelse, de andre medarbeiderne i kommunikasjonsseksjonen og resten av byrådsavdelingen.
Stillingen er plassert i kommunikasjonsseksjonen ved Byrådslederens kontor og rapporterer til kommunikasjonssjef.
Oslo kommunes nettsted inneholder informasjon om alle tjenester som tilbys i Oslo kommune fra byrådet, bystyret, virksomheter og bydeler. I 2022 blir det en viktig oppgave for nettredaktøren å jobbe for å styrke innbyggerdialog, fremme forståelse for politiske beslutningsprosesser og bidra til oppfølging av kommunens kommunikasjonsstrategi her.
Arbeidsoppgaver
Vi trenger deg som:
Kan holde oversikten over ansvarsområdene på oslo.kommune.no
Har kreative forslag til løsninger som styrker innbyggerdialog og forståelse for demokratiske prosesser i kommunen
Er opptatt av åpenhet og dialog med innbyggere og media
Har god rolleforståelse og erfaring med å jobbe i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon
Er glad i å samarbeide på tvers og er en god nettverksbygger
Kan produsere innhold til kommunens kanaler og bidra til kreativ utvikling av kampanjer rettet mot innbyggerne
Kvalifikasjoner
Utdannelse innen journalistikk/kommunikasjon på minimum bachelorgradsnivå
Erfaring fra nettarbeid, og god kjennskap til nettpublisering og ulike publiseringsverktøy
Erfaring som kommunikasjonsrådgiver og kunnskap om kommunikasjon på nett
Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
Har stor arbeidskapasitet
Liker å jobbe i team, men som samtidig kan jobbe selvstendig og tar ansvar for egne arbeidsoppgaver
Er initiativrik og kreativ
Er oppdatert og nysgjerrig på trender i kommunikasjonsfaget og verktøyene som benyttes
Er opptatt av å dele kunnskap med andre
Evner å veksle mellom ulike oppgaver, både langsiktige oppgaver og hasteoppdrag
Gode samarbeidsevner og godt humør
Evne til å jobbe raskt under press
Vi tilbyr
En spennende stilling hvor du får tillit og ansvar, mulighet til å tenke nytt og gode kollegaer
Lønnsplassering etter erfaring og kompetanse i stilling som rådgiver lønnstrinn 34-56 (kr 513 900 - kr 773 000) eller spesialrådgiver lønnstrinn 39-57 (kr 560 100 - kr 787 500). For godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Fleksitidsordning
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Søknaden må sendes elektronisk i rekrutteringssystemet innen søknadsfristen.
Ansettelse i tråd med bystyrets budsjettvedtak i desember.