VG søker sommervikarer til VG Forbruk og Dine Penger
PublisertSist oppdatert
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: sommervikarer
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 31. desember
Om arbeidsgiver:
Mediehuset VG er en del av mediekonsernet Schibsted og leverer nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom papiravisen, nettavisen, mobilutgaven og VG+.
VG skal være Norges fremste leverandør av nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom døgnet. VG har som mål hver dag å sette dagsorden for både det folkelige og det offisielle nyhetsbildet i Norge. VG har den største leserdekningen av norske mediehus og når daglig rundt 2,2 millioner lesere gjennom papir-, nett- og mobilutgaven.
I VG er mangfold nødvendig for å lykkes! Vi mener at mennesker med ulik bakgrunn og erfaring, sammen løser oppgaver på en bedre måte. Vi vil ha et arbeidsmiljø med like muligheter for folk med ulik seksuell legning, bakgrunn, nasjonalitet, alder, kjønn og for dem med en funksjonsnedsetting. Målet vårt er at VG som arbeidsplass skal representere befolkningen vi lager produkter og innhold for. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
VG Forbruk og Dine Penger søker nå selvgående, idérike og nysgjerrige journalister til sommervikariat i 2026.
Som journalist på Forbruk eller Dine Penger blir du en del av en nisjeavdeling som består av Dine Penger, Tek, MinMote, Godt og VG forbruk. Sammen jobber vi for å levere Norges beste forbrukerjournalistikk, og produsere pålitelig, nyttig og engasjerende innhold som hjelper folk å ta gode valg i hverdagen.
VG Forbruk dekker et bredt spekter av stoffområder, alt fra forbrukertester, bilstoff, livsstil og helse. Dine Penger er Norges største på privatøkonomi, og formidler kompliserte økonomiske temaer på en måte som er forståelig og relevant for folk flest.
Vi ser etter deg som:
har gode allmennkunnskaper og et våkent blikk for nyheter og trender
er selvgående, idérik og har stor arbeidskapasitet
har et godt kildenettverk eller evnen til å bygge ett raskt
har interesse for forbrukerjournalistikk og hva som skaper godt, konverterende og nyttig innhold
evner å forklare kompliserte ting på en enkel og engasjerende måte
trives med både selvstendig arbeid og samarbeid i team
kan bruke AI som verktøy i det journalistiske arbeidet