Visit Norway søker deg som brenner for PR-faget og ønsker å bruke din kompetanse på å sette Norge på kartet internasjonalt.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 20. August
Om arbeidsgiver
Innovasjon Norge har i oppdrag å drive målrettet markedsføring av Norge som reisemål, tilrettelegge for salg av norske reiselivsprodukter og bidra til å utvikle det norske reiselivstilbudet. Målet med jobben vi gjør er at Norge skal tiltrekke seg attraktive tilreisende, i en næring med stor internasjonal konkurranse. En sentral del av dette arbeidet er å skape synlighet i mediene for det norske reiselivet; både gjennom våre kampanjeløp, og også gjennom en «always on»-strategi. All kommunikasjon gjøres gjennom merkevaren Visit Norway.
Vår strålende ressurs, som har det daglige ansvaret for Visit Norways PR-arbeid, har valgt å takke ja til nye utfordringer utenfor Innovasjon Norge. I den forbindelse så søker vi hans erstatter.
Vil du være med på reisen med å gjøre Norge til verdens mest attraktive reisemål? Trigges du av å finne kreative vinklinger som virkelig treffer folk og syns det er stas å se at innsalgene dine gir resultater? Da er det kanskje deg vi leter etter.
Vår nye PR Lead skal være reiselivsteamets fremste ressurs når det gjelder arbeidet med å oppnå redaksjonell omtale av Norge som reisemål i internasjonale (og for tiden også norske) medier.
PR Lead skal legge PR-planer, meisle ut strategi og taktikk sammen med leder, teamet og byrå, samt iverksette og gjennomføre viktige aktiviteter for den norske reiselivsnæringen. I denne rollen har du kontakt med næringen over hele landet og med media fra hele verden.
Vi jobber ofte med PR-styrte markedsføringskampanjer, og du jobber i denne stillingen sammen med byråene våre der det er naturlig, og støtter kreatørene våre med sparring for å maksimere PR-potensiale til konsepter og kampanjer som utvikles til enhver tid. Du har en nese for hva som trigger mediene, og teft for å finne historien og vinklingene som skal til.
Selv om du er strategisk, så er du også glad i selve PR-håndverket. Du skriver gode pressemeldinger og pressepitcher, både på norsk og engelsk. Du syns det er gøy med innsalg, og er vant til å følge opp journalister og bygge langsiktige relasjoner med både tradisjonelle og nye medier.
I jobben som PR lead har du den daglige, faglige ledelsen av “Visit Norways nyhetsdesk”, som i tillegg til deg inneholder en PR-rådgiver, redaktør for Visit Norways nyhetsbrev (B2C og B2B) og redaktør for innholdsbanken.
Vi søker et senior PR-hode, som er sulten på å bidra til å gjenreise det norske reiselivet etter pandemien. Vi leter etter en selvstendig og nysgjerrig person med betydelig erfaring og utdanning i bagasjen. Vi forutsetter at du har en skarp og medievennlig penn som du behersker både på engelsk og norsk.
Den rette kandidaten har kanskje noe av dette i bagasjen sin:
Høyere utdannelse innen kommunikasjon/journalistikk/PR
Relevant erfaring i mediebransjen, som journalist eller innen PR
Gode resultater fra tidligere kommunikasjonsarbeid
Kjennskap til reiselivsbransjen
Erfaring fra internasjonalt arbeid
Vi leter etter en person som digger å løse oppgaver sammen med andre, men som også har en egen driv og gjennomføringsevne. Den vi søker har et digitalt hjerte, forstår mekanismene i sosiale medier, elsker kreative tilnærminger og vet hvordan å skape overskrifter.
Vi tilbyr et morsomt og fremoverlent faglig miljø, med viktige og spennende oppgaver, og ser frem til å motta din søknad!