Amedia søker regiondirektør nord / administrerende dir. i Bladet Nordlys
En av landets mest spennende medielederjobber er ledig
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Tromsø
Søknadsfrist: Snarest
Om arbeidsgiver
Amedia er landets største utgiver av lokale medier og ledende på lokal avisutvikling. Daglig når konsernets medier mer enn to millioner lesere gjennom sine 80 avistitler og den nasjonale posisjonen Nettavisen. Med redaksjonelle medarbeidere over hele landet sørger vi for at våre lesere blir løpende oppdatert med nyheter og annet viktig innhold. Samtidig bidrar våre selgere og annonser til å skape verdi og effekt for annonsører over hele Norge.
Amedia har en sterk og viktig posisjon i nord, med en rekke sentrale aviser i hele landsdelen. Nå søker vi en ny regiondirektør for å styrke og utvikle vår posisjon i et strategisk viktig område. Vi ønsker derfor å komme i dialog med kandidater med sterk kommersiell teft, dyp digital innsikt, redaksjonell forståelse og gode lederegenskaper. Er det noe for deg?
Amedias aviser serverer journalistikk og innhold som ligger tett opptil hva folk i Nord-Norge snakker om og er opptatt av hver eneste dag. Vi ser etter en kandidat som har tydelige meninger om hvordan Amedia kan styrke sin posisjon i et svært spennende avismarked, møte økt konkurranse og være en pådriver for samarbeid.
Vår nye regiondirektør nord får en nøkkelrolle i Amedia. Du blir styreleder i seks sterke aviser: Finnmark Dagblad, Finnmarken, Finnmarksposten, Fremover, Lofotposten og Lofot-Tidende. Du blir også administrerende direktør i Bladet Nordlys, og utgjør toppledelsen i bladet sammen med sjefredaktør Helge Nitteberg.
Om jobben
Konkret vil det viktigste ansvaret i stillingen være følgende:
Løpende utvikling av regionens mediehus i tett dialog med redaktørene og konsernledelse i Oslo
Pådriver for data- og innsiktsdrevet utvikling
Sikre at Amedias publikasjoner når både kommersielle og redaksjonelle mål
Administrerende direktør i Nordlys - med personal og resultatansvar
Overordnet regionalt ansvar for samordning og utvikling
Sørge for effektiv utnyttelse av og samspill mellom konsernets fellesfunksjoner sentralt, regionalt og lokalt
Om den rette kandidaten
Regiondirektøren må ha et kommersielt tankesett og engasjement for digital forretningsutvikling. Journalistikken er Amedias forretningsidé, og det er viktig at regiondirektøren forstår Amedias rolle og samfunnsoppdrag. Når vi vurderer kandidater vil vi se etter følgende:
Du har innsikt i media og god forståelse av digital innholdsproduksjon
Er analytisk anlagt og brenner for data- og innsiktsdrevet utvikling
Du er resultatorientert og har god forretningsforståelse
Du har dyp innsikt i hvilket innhold som engasjerer folk i nord
Du liker å jobbe med folk, forstår at det er avstander i nord og at jobben innebærer noe reisevirksomhet
Vi skal videreutvikle det beste arbeids- og utviklingsmiljøet for mediefolk i nord. Da trenger vi den beste lederen. For å lykkes som leder, tror vi følgende egenskaper er viktige:
Du er en engasjert, inkluderende og tydelig leder
Du forstår mennesker og ser dem
Du er faglig sterk, og tar gode valg
Du er uredd og endringsorientert
Du har god oversikt og har evne til å prioritere
Vårt løfte til deg
Vi lover deg en rolle i et mediekonsern som betyr noe for folk. Hver dag serverer vi journalistikk og innhold av høy kvalitet. Vi er i rivende utvikling, og har et prisvinnende mediekonsern i ryggen. I tillegg utvikler vi Norges beste mediearbeidsplasser - vi vil bli det beste arbeids- og utviklingsmiljøet for alle som jobber i media.
Kontaktinformasjon:
Synes du dette er motiverende? Da bør du søke, eller ta en uforpliktende prat med vår rådgiver Bård Idås (baard@meyerhaugen.no)
Du kan lese mer om hvordan det er å jobbe i Amediaher.