STILLING LEDIG:

Redaksjonelle innholdsutviklere til etablering av en ny enhet for Polaris Media

Trigges du av å jobbe i grensesnittet mellom analyse og digital journalistikk?

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Bl.a: Trondheim, Kristiansand, Arendal, Ålesund, Molde, Harstad og Tromsø

Søknadsfrist: 6. april

Om arbeidsgiver

Polaris Media er et av Skandinavias største og raskest voksende mediekonsern med 53 mediehus i Norge og Sverige. I Norge spenner dette fra Adresseavisen som det største til Vesteraalens Avis som et av de minste. Konsernet er utpreget data- og innsiktsdrevet i utviklingen av mediehusenes posisjoner og redaksjonelle innhold.

Vi styrker ytterligere vår satsing og bygger nå opp en ny og dedikert enhet som sammen med redaksjonene i Polaris Media Norge skal fremme innsiktsdrevet utvikling av den digitale leseropplevelsen. Hensikten er å omforme data og analyser til praktiske endringer i måten vi driver redaksjonelt arbeid på, noe som skal gi målbare resultater i digital lesing, abonnementssalg og lojalitet. Det blir avgjørende for teamet å kunne anvende datadrevet innsikt og samtidig utvise god redaksjonell forståelse.

Teamet vil bestå medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring og perspektiver som dekker etterspurte ferdigheter og kompetanse. Vi søker derfor både etter deg som brenner for digital journalistikk og samtidig har en genuin interesse for å anvende data og innsikt til utvikling, men også deg som har analytisk bakgrunn og samtidig god forståelse for redaksjonelt arbeid og innhold. Stillingene vil ha arbeidssted i våre ulike regioner, men organiseres i et felles team. Det vil være behov for reiseaktivitet i stillingen.

Du vil få ansvar for å:

  • Anvende innsikt og analytiske verktøy for å utvikle arbeid og prioriteringer i redaksjonene – innholdsanalyse vil være et sentralt verktøy for teamet
  • Identifisere forbedringsområder og støtte redaksjonene i gjennomføring av prioriterte tiltak
  • Være en aktiv sparringpartner for å sikre at den digitale journalistikken når ut og engasjerer eksisterende og nye lesere
  • Støtte redaktøren i utvikling av redaksjonelle strategier, organisering og kultur
  • Dele god praksis og bidra på utviklingsinitiativer på tvers av regioner
  • Bidra til innsiktsdrevet utvikling av fronten slik at den fremmer god digital leseropplevelse
  • Drive aktiv oppfølging av mediehusene i din region, for å sikre resultater

Vi ser etter ulike profiler i teamet som kjennetegnes av flere av disse egenskapene:

  • Forstår hva som driver lesing, salg og lojalitet for digitale innholdsprodukter
  • Er relasjonsbyggere og liker å jobbe med mennesker
  • Har god redaksjonell forståelse og erfaring
  • Evner å gjøre data og analyser anvendelig for redaksjonene på en pedagogisk måte
  • Noen med analytisk erfaring og som kan utføre mer avansert analyse (f.eks. Excel, Tableau, Power BI, Google Analytics og SQL)
  • Er gode på digital brukeropplevelse og nysgjerrig på ny teknologi
  • Har erfaring fra og liker å jobbe med endringsarbeid

I denne stillingen får du:

  • En spennende mulighet til å påvirke utvikling og bruk av konsernets nyhetsprodukter
  • Bli med på å etablere et nytt redaksjonelt utviklingsmiljø med tilgang på dyp innsikt
  • Mulighet for arbeidssted der vi har mediehus i dag på tvers av våre regioner i Nord-Norge, på Nordvestlandet, i Midt-Norge eller i Sør (Agder).

For mer informasjon om våre mediehus og geografiske tilstedeværelse, KLIKK HER!

Stillingen vil rapportere til utlyst stilling som leder for redaksjonell innsikt og leserutvikling og vil være organisert i Adresseavisen sammen med konsernets brukermarkedsmiljø.

Kontaktinformasjon:

  • Rådgiver i Headvisor AS Lars Jakob Arnøy / 907 69 045 / lja@headvisor.no
  • Adresseavisen AS ved utviklingsdirektør Henrik Mathisen / 911 71 260

Alle henvendelser behandles konfidensielt til annet er avtalt.

Søknadsfrist: Snarest og senest 06.04.2021
SØK HER

Powered by Labrador CMS