STILLING LEDIG:

Schibsted Norge SMB søker innholdsprodusent

Vil du jobbe som innholdsprodusent / journalist i Schibsted Norge SMB?

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: Snarest men senest 24. januar

Schibsted Norge SMB satser tungt på kvalitetsinnhold og skal bygge opp et fagmiljø på innhold til bolig og oppussing. Nå ser vi etter en innholdsprodusent/journalist med en sterk penn og kommersiell teft som kan være med å bygge opp vårt nye satsningsområde. Som innholdsprodusent/journalist vil du produsere innhold til tjenestene Mittanbud, PROSJEKT+, Meglersiden, Varmepumpe123.no, og flere andre tjenester under merkevaren Schibsted Norge SMB.

Om arbeidsgiver

Schibsted Norge SMB er Schibsteds største satsning mot SMB-markedet. Vi hjelper små og mellomstore bedrifter i Norge med å treffe kunder gjennom annonsering, markedsføring og formidling av oppdrag. Vi jobber med merkevarer som Mittanbud, Meglersiden og Servicefinder.

Vi ser etter deg som elsker å skrive og som har erfaring med å lage innhold tilpasset ulike målgrupper og kanaler. Du har gjerne bakgrunn fra journalistikken eller som innholdsprodusent i et byrå, og er vant med å jobbe selvstendig og levere til frister.

Skrive, det kan du naturligvis. Men for deg handler det å skrive vel så mye om å formidle innhold på en forståelig og inspirerende måte. Du liker å forenkle språk, men forstår samtidig at ikke alle tekster kan være fri for fagspråk. Du liker variasjonen mellom enkle, korte artikler, og faglig, lange veiledere. Du er initiativrik og vant med å komme opp med egne ideer til saker, samtidig som du gjerne følger en innholdsplan og innholdsstrategi.

Innholdet vårt skal være variert og favne bredt. Det skal treffe de som ønsker innsikt, forståelse og kunnskap om ulike prosjekter i boligen, men også de som bare søker inspirasjon og enkle tips og råd. Innholdet skal være lettlest, men samtidig ha høy faglig kvalitet.

Hos oss ligger datadrevne beslutninger i DNAet, og dette gjelder også for innholdsproduksjon. Vi gjør både kvalitative og kvantitative analyser i forkant og etterkant av at innhold er produsert - for å være sikre på at det vi skriver er det leserne vil lese om, og at det vi skriver blir lest.

Er du vår nye innholdsprodusent? I så fall har du:

  • Relevant erfaring innen journalistikk eller kommunikasjon
  • Dokumentert erfaring med å lage kvalitetsinnhold, tilpasset ulike målgrupper og kanaler
  • Høy gjennomføringsgrad, er initiativrik og kreativ
  • God dømmekraft og etisk bevissthet
  • Interesse og kunnskap om digitale tjenester
  • Gode verdier og kan enkelt relatere deg til våre verdier; Enkelt, effektivt og sympatisk

Vi tilbyr:

  • Ungt arbeidsmiljø med mange sosiale aktiviteter
  • Gode karrieremuligheter internt i bedriften og i Schibsted-konsernet
  • Mulighet for å delta på konferanser og faglig utvikling både internt i Schibsted og eksternt
  • Stor valgfrihet i arbeidsverktøy og programvarer
  • Konkurransedyktige betingelser

Høres dette spennende ut? Da håper vi du søker. Søknader vurderes fortløpende. Har du spørsmål til stillingen ta kontakt med vår PR- og kommunikasjonsansvarlig Martin Grevstad på 913 91 244.

Søknadsfrist: Snarest
Gå til søknadsskjema

Powered by Labrador CMS