Schibsted Partnerstudio søker nye innholdsprodusenter og prosjektledere
Er du kreativ, strukturert og glad i å jobbe på lag for å oppnå bransjeledende resultater?
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 16. januar
Om arbeidsgiver
Schibsted Partnerstudio er Norges ledende innholdsbyrå, og et av de raskest voksende selskapene i Schibsted og i mediebransjen. Vi utvikler kvalitetsinnhold og kreative konsepter for norske merkevarer, som distribueres på alle Schibsted sine plattformer. Vårt mandat er å skape effekt for annonsørene vi jobber med, og samtidig sikre lønnsom vekst for våre mediehus.
Vi er i dag mer enn 60 ansatte, og omsetter for over 250 millioner kroner. Vi er et tverrfaglig miljø, bestående av blant annet innholdsprodusenter, kommersielle rådgivere, forretningsutviklere, designere, utviklere og analytikere. I Partnerstudio er ambisjonene høye, og vi skal alltid bli bedre og utvikle oss for å ligge i front i et svært konkurranseutsatt marked. Vi er organisert i sterke, uavhengige team med egne mandater og ansvarsområder, som alle strekker seg etter det samme overordnede målet. Derfor står fellesskap og samhold sterkt.
Da bør du spandere noen minutter på denne utlysningen
Vi i Schibsted Partnerstudio fortsetter å vokse, og da melder behovet for flere gode kolleger seg. Nå søker vi personer til flere faste stillinger hos oss. I det daglige produserer og distribuerer vi innholdsmarkedsføring av høy kvalitet på alle Schibsteds flater.
Det betyr skreddersydde konsepter til Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, e24.no, Finn.no, Godt.no og Tek.no. Vi leverer også stadig mer innhold utover disse.
Stilling: Innholdsprodusent og prosjektleder
Samtidig som vi lager innhold i verdensklasse, bygger og forsterker vi en fremtidsrettet bedriftskultur – og som ansatt hos oss er du en del av et lag som jobber sammen for å oppnå gode resultater.
Vi ønsker deg som er lagspiller, både faglig og sosialt. Derfor er vi også organisert i team hvor samarbeid, delingskultur og åpenhet er grunnprinsipper.
I rollen som innholdsprodusent og prosjektleder leter vi etter deg med relevant erfaring innen innholdsproduksjon. Det kan være fra journalistikk, reklame, eller annen tilstøtende bransje.
Du har uansett god forståelse for hva som gjør godt innhold, tilpasset den enkelte flate og målgruppe.
Men, du vet også at en sak er mer enn de skrevne ordene, og trigges av å skape, utvikle og bearbeide komplette kommersielle produkter ved hjelp av av bilder, levende bilder, animasjoner, lyd, m.m.
Har du erfaring med innholdsmarkedsføring? Supert! Ikke? Les videre - det er ikke et krav.
Som innholdsprodusent og prosjektleder i Partnerstudio, er du delaktig og ansvarlig i kampanjearbeid – fra innsalg, via produksjon og til evaluering og rapportering. I løpet av prosessen bruker du tid på jevnlig og tett dialog med kunde, mediebyrå, spesialistfunksjoner internt, med flere. Med andre ord er tydelig og solid prosjektledelse veldig viktig. Du vil også få jobbe med noen av de største, viktigste og mest spennende merkevarene i landet. Strategisk forståelse er en fordel.
Nøkkelkvalifikasjoner:
Flere års erfaring fra journalistikk, markedsføring eller reklame
Evner å lage morsomt, interessant, rørende, spennende og nyttig innhold
Har sterke kreative og digitale evner
God kommersiell forståelse og et ønske om å jobbe i grensesnittet mellom kvalitetsinnhold og mediesalg
God formidlingsevne
Kreativitet, stå-på-vilje og høy arbeidskapasitet
Effektiv på selvledelse
Trygg og tydelig
Vet hvordan man bygger gode samarbeid og relasjoner
Jobben som innholdsprodusent er både kompleks og utfordrende, men samtidig faglig svært tilfredsstillende. Spesielt når kundens KPI-er oppfylles, priser vinnes, samarbeid forlenges og millioner av Schibsted-lesere åpenbart elsker innholdet.
Innholdet som du har skapt skal hjelpe, underholde og berøre leseren i hverdagen. Og de skal sitte igjen med et bedre inntrykk av merkevaren etter at innholdet er konsumert. Kanskje har du overbevist dem såpass at de også gjennomfører et kjøp.
Vi tilbyr:
En organisasjon i stadig utvikling, med Schibsted i ryggen