Schibsted Partnerstudio søker tilkallingsvikarer og sommervikarer ☀️
Bli med på suksessen - Norges største content-byrå trenger flere kreative hoder. Er du vår sommervikar/tilkallingsvikar?
PublisertSist oppdatert
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Sesong / tilkalling
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest
Om arbeidsgiver:
Schibsted Partnerstudio er en av de ledende aktørene innenfor digital historiefortelling, og vi har siden oppstarten hatt en eventyrlig vekst. Vi produserer engasjerende innhold på vegne av norske merkevarer på tvers av Schibsteds største aviser.
Vi er nå et team på over 60 mennesker som har som mål å utrette store ting sammen. Vi legger mye stolthet i lage kvalitetsinnhold, og hevder oss til stadighet i prisutdelinger. Norske merkevarer har dessuten stemt oss frem til årets content og performance byrå i 2023.
Som en del av Nordens største mediehus, Schibsted Media, har du muligheten til å være en del av et nettverk der du kan dele kunnskap med andre dataanalyikere i vårt søsterbyrå Brand Studio i Sverige, VG, Aftenposten, BT etc.
Schibsted Partnerstudio, årets contentbyrå for femte gang på seks år, vokser videre - og trenger de beste hodene for å fortsette suksessen. Vi ønsker nå å tilknytte oss et knippe tilkallingsvikarer som kan bidra i ferier og ved behov.
Flere typer bakgrunn kan være av interesse. Vi leter uansett etter vikarer i følgende roller:
Front- og optimaliseringssjef (FOS):
Som front- og optimaliseringssjef vil du ha det overordnede ansvaret for all publisering og optimalisering av våre kampanjer når de er live. Hovedoppgaven din er å sikre høy kvalitet på alle innganger til produsert innhold, inkludert tekst, bilder, videoer og grafikk. Du spiller en nøkkelrolle i å sørge for at vårt kvalitetsinnhold får maksimalt gjennomslag på VG, Storbys, E24s og nisjenes flater. Det er fint om du har noe erfaring fra online-publisering fra før.
Innholdsprodusent/prosjektleder (IP/PL):
Du vil være prosjektleder i produksjonsprosessen for en kunde(r). Skape skreddersydd innhold på tvers av formater og plattformer i Schibsted. Ansvarsområder: Du jobber hovedsakelig med innholdsproduksjon, distribusjon og rapportering, og bidrar inn i innsikt, rådgivning og pitch ved behov.
Visuell innholdsprodusent/prosjektleder:
Våre visuelle innholdsprodusenter skaper skreddersydd innhold på tvers av videoformater og plattformer. Du jobber hovedsakelig med visuell innholdsproduksjon - idé, planlegging, opptak/produksjon og klipping.
Innholdsrådgiver/produsent (IRP):
Vi søker innholdskompetente personer som også liker å selge. Du jobber i denne rollen tett med selger og bidrar med innholdsrådgvining, innholdsproduksjon og prosjektledelse. Du vil utnytte din journalistiske innholdskompetanse direkte inn i salgsprosessen, ved hovedsaklig å jobbe med rådgivning, idégenerering, og innholdskonseptualisering, mer enn ren innholdsproduksjon. Men det er også forventet at du produserer innholdet der det er behov.
Om Schibsted Partnerstudio:
Partnerstudio produserer og distribuerer innholdsmarkedsføring av høy kvalitet på alle Schibsteds flater, deriblant Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, e24.no,VGTV.no, Godt.no og Tek.no. Vårt arbeid er med å finansiere den viktige journalistikken som lages i mediehusene.
Storytelling og prosjektledelse er en viktig del av jobben. Hos oss får du mulighet til å være med å produsere både fantastiske visuelle artikler, videoinnhold grafikk, animasjoner, podkastepisoder og til og med hele TV-serier. Felles for alt innhold er at det lages i samarbeid med våre kunder for å skape ønsket effekt.
Vi leverer blant annet tekst, foto, lyd, levende bilder, grafikk, animasjon og alle typer visuell historiefortelling. Erfaring med prosjektbasert arbeid er en fordel.
Felles for våre nye tilkallingsvikarer er at de enten har - eller ønsker å tilegne seg - prosjektleder-kompetanse og -erfaring, i tillegg til grunnkompetanse innen kreativ innholdsproduksjon.
Å være tilkallingsvikar i Partnerstudio lar seg fint kombinere med studier, og studenter innen kreative kommunikasjonsfag oppfordres til å søke. Her har du muligheten til å bygge deg relevant erfaring innen innholdsproduksjon og reklame.
I Schibsted Partnerstudio jobber vi teambasert. I tillegg til å ha særs gode samarbeidsevner, ser vi etter personer som er med på å skape engasjement, er løsningsorientert og har en positiv innstilling.
Kvalifikasjonskrav:
God fremstillingsevne – både skriftlig, muntlig og visuelt.
God forståelse for digitale kanaler og sosiale medier.
Kompetanse innen digitale verktøy.
Kreativitet, innsatsvilje og høy arbeidskapasitet.
Selvgående, strukturert og driftig.
Solide kommunikasjonsevner.
Du blir del av et offensivt, konkurransefokusert lag. Det er derfor avgjørende at du er en lagspiller, liker å jobbe i team og har gode samarbeidsevner.
Vi tilbyr:
En rolle i et av de raskest voksende og mest ambisiøse selskapene i norsk mediebransje.
En variert og morsom arbeidsdag i en kreativ og spennende bransje.
Relevant arbeidserfaring og muligheten til å jobbe med mange av Norges største og mest spennende annonsører og merkevarer.
Konkurransedyktige betingelser.
Sentralt beliggende arbeidsplass og mulighet til å tilpasse arbeidsmengde/tider for å kunne kombinere med studier el.l.
Har du laget innhold eller løsninger du er stolt av? Send de inn sammen med søknaden.