Vi ser etter en kommersiell forretningsutvikler som kan være med å skape fremtidens produkter for TU Media!
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 25. november
Om arbeidsgiver
Teknisk Ukeblad ble etablert i 1854 og har siden den gang vokst til TUMedia med seks publikasjoner. Gjennom våre medier, arrangementer og tjenester vil vi drive innovasjon og nyskapning hos norske teknologer og ingeniører. Med våre seks spissede redaksjonelle publikasjoner vil vi tilby førsteklasses innhold til bransjene.
Selskapet har nettopp vært gjennom en strategiprosess med klare retninger for fremtiden.
Vi holder til i hyggelig lokaler i Oslo sentrum nær offentlig kommunikasjon.
TU Media driver Norges største redaksjonelle publikasjoner innen teknologi. Selskapet er velrenommert i sin bransje og vi er i en spennende fase der vi har høyt fokus på utvikling, innsikt, kundeeffekt og verdi.
Vi trenger derfor en forretningsutvikler med kommersiell teft som ønsker å være med på å utvikle morgendagens produkter slik at vi til enhver tid vil være aktuelle i et konkurransepreget marked. Vi ser etter deg som er vant til å jobbe med utvikling der tempo er raskt i forhold til å teste ut konsepter, gjerne innenfor B2B markedet.
Som forretningsutvikler vil du høre til kommersiell avdeling, men det vil være naturlig å jobbe tett på redaksjonell avdeling, samt mot våre eiere Nito og Tekna. Utviklingen kan drives gjennom optimalisering internt eller gjennom nye eksterne markedsposisjoner. Du vil sørge for at vi jobber med behovsorienterte konsepter som er datadrevet og innsiktorientert.
Ansvar og oppgaver
Identifisere kommersielt potensial i eksisterende produktportefølje, samt nye inntektskilder i markedet gjennom analyse og innsikt
Du både leder og bidrar i prosjekter og initiativer, fra idé til implementering
Tar en sentral rolle i interne prosjekter som omhandler produktutvikling, nye løsninger og optimal tilstedeværelse for våre kunder.
Være en solid bidragsyter og fagperson innen produktutvikling for resten av huset.
Ansvar for forankring og involvering av ledergruppen og andre nøkkelpersoner
For å lykkes i stillingen tror vi at du bør:
Ha kompetanse med data og analyse (google Analytics, data studio e.l)
Ha jobbet strukturert og systematisk med å teste nye ideer og konsepter
Kjennskap til LEAN eller andre forbedringsprosesser er en stor fordel
Ha erfaring med å utvikle digitale tjenester og produkter
Ha god forretningsforståelse, gjerne med evner til å lage gode business case
Være initiativrik, uredd og evne å få folk med deg.
Være positiv av natur og en pådriver for selskapets utvikling
Ha en god relasjonsbyggende tilnærming til andre både internt og eksternt.
Stillingen blir en del av kommersiell avdeling og rapporterer til kommersiell direktør.