Er du dreven på å lage kreativt foto- og videoinnhold, har høy teknisk kompetanse og ønsker å jobbe på lag for å skape fantastisk innhold som oppnår bransjeledende resultater? Da bør du spandere noen minutter på denne utlysningen!
PublisertSist oppdatert
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 29. mai
Om arbeidsgiver
Schibsted Partnerstudio er en av de ledende aktørene innenfor innholdsmarkedsføring, og er av de raskest voksende selskapene i Schibsted. Vi produserer engasjerende innhold på vegne av norske merkevarer på tvers av Schibsteds største aviser. Vi er nå et team på over 70 mennesker som har som mål å utrette store ting sammen. Vi legger mye stolthet i lage kvalitetsinnhold, og hevder oss til stadighet i internasjonale prisutdelinger. Norske merkevarer har dessuten ved flere anledninger stemt oss frem til årets innholdsbyrå. Som en del av Nordens største mediehus, Schibsted, har du muligheten til å være en del av et nettverk der du kan dele kunnskap med andre i tilsvarende roller i selskaper som Finn.no, VG, Aftenposten etc. Vi byr på konkurransedyktig lønn, fleksibel arbeidstid, utstyret du trenger for å jobbe best mulig, kontinuerlig kompetanseutvikling, god pensjon, helseforsikring, mobil, internett og firmahytter.
Vi i Schibsted Partnerstudio fortsetter å vokse, og da melder behovet for flere gode kolleger seg.
Levende bilder blir stadig viktigere for oss og kundene våre. Og i stillingen som visuell innholdsprodusent vil du jobbe med å fortelle historiene til Norges største merkevarer, på mottakerens premisser. Du vet hvordan man kan bruke visuelle virkemidler som video, foto og animasjoner, m.m. for å oppnå effekt.
Samtidig som vi lager innhold i verdensklasse, bygger og forsterker vi en fremtidsrettet bedriftskultur – og som ansatt hos oss er du en del av et lag som jobber sammen for å oppnå gode resultater. Derfor er vi også organisert i team hvor samarbeid, delingskultur og åpenhet er grunnprinsipper.
Erfaringen din kan komme fra fra journalistikk, reklame, eller annen tilstøtende bransje. Kanskje har du også drevet eget selskap? Det viktigste for oss er at du brenner for å skape innhold, og motiveres av å lage ting som «funker» – både for kunden og målgruppen.
Du har dermed god forståelse for hva som gjør godt innhold, tilpasset den enkelte flate og målgruppe.
Har du jobbet med innholdsmarkedsføring? Supert! Ikke? Les videre - det er ikke et krav.
Som visuell innholdsprodusent i Partnerstudio er du delaktig og ansvarliggjort i hele kundeprosessen – fra konseptualisering og kreativ idéskapning, via produksjon og til evaluering og utvikling. Du vil tilbringe dagene dine vel så mye ute på opptak, som på kontoret.
Du vil også få jobbe med noen av de største, viktigste og mest spennende merkevarene i landet. Strategisk forståelse er en fordel.
Nøkkelkvalifikasjoner:
Flere års erfaring som fotograf (eller lignende) fra journalistikk, markedsføring eller reklame
Evner å lage morsomt, interessant, rørende, spennende og nyttig innhold
Har sterke kreative og digitale evner
God kommersiell forståelse og et ønske om å jobbe i grensesnittet mellom kvalitetsinnhold og mediesalg
God formidlingsevne
Kreativitet, stå-på-vilje og høy arbeidskapasitet
Effektiv på selvledelse
Trygg og tydelig
Vet hvordan man bygger gode samarbeid og relasjoner
Jobben som visuell innholdsprodusent hos oss er både kompleks og utfordrende, men samtidig faglig svært tilfredsstillende. Spesielt når kundens KPI-er oppfylles, priser vinnes, samarbeid forlenges og millioner av Schibsted-lesere åpenbart elsker innholdet.
Innholdet som du har skapt skal hjelpe, underholde og berøre leseren i hverdagen. Og de skal sitte igjen med et bedre inntrykk av merkevaren etter at innholdet er konsumert. Kanskje har du overbevist dem såpass at de også gjennomfører et kjøp.
Vi tilbyr:
En organisasjon i stadig utvikling, med Schibsted i ryggen
Sterkt fagmiljø - også på video og foto
Telefon, abonnement og Mac
Teknisk utstyr du trenger for å realisere ideene dine