Som markedssjef vil ha en sentral rolle i utviklingen av både selskapet, strategien og ikke minst merkevaren PodMe i Norge.
PublisertSist oppdatert
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest
Om arbeidsgiver:
PodMe ble startet for å gjøre det mulig for flere dyktige podkast-kreatører å livnære seg av sin kreativitet og lidenskap. Visjonen vår er å berike menneskers hverdag gjennom å utvikle podkast-underholdningens fulle potensiale. Vi vil hjelpe kreatører med å virkeliggjøre drømmer og til å skape podkaster som vekker følelser, opplyser og trollbinder alle som elsker en god historie. PodMe gjør det mulig for mange podkast-kreatører å vie mer av sin tid til å skape podkaster. Dette for å berike podkast som underholdningsform.
Vi søker en ambisiøs og kommersiell markedssjef som vil bygge den neste store merkevaren i Norge.
Vil du være med å forme podcastmarkedet?
PodMe, som er en del av Schibsteds satsning på lyd, tilbyr eksklusive podcaster for et bredt spekter av lyttere i et marked som er i sterk utvikling. Vi er foreløpig et lite team med høye ambisjoner om å ta den ledende posisjon i markedet og tilby våre lyttere det beste og rikeste tilbudet av podcastunderholdning i Norge!
Hvem er du?
Du sprer entusiasme for hva vi skal skape og motiveres av å jobbe i en bransje i stor utvikling. Du er initiativrik, har høy arbeidskapasitet og trigges av å skape resultater hver dag. Vi tror du har høyere utdannelse, relevant erfaring fra merkevarebygging og er sulten på å etablere en ny merkevare. Du må ikke nødvendigvis ha erfaring fra å lede en merkevare fra før, men ha klare oppfatninger om hva som kreves for å lykkes med nettopp det.
Vi søker deg som er strategisk merkevarebyggende og taktisk detaljorientert. Du har fokus på det store bildet, men er ikke redd for å gå ned i purra og ta et tak for å få ting gjort. Du er utadvendt og trives med å skape nye relasjoner.
Hva innebærer rollen?
Som markedssjef for PodMe i Norge, vil du blant annet ha ansvar for:
Operasjonalisering av PodMe sin merkevarestrategi i det norske markedet
Planlegging og gjennomføring av alle PodMe sine markedsaktiviteter i Norge, herunder PR, sosiale medier, betalt markedsføring og arrangementer
Lede arbeidet med å legge en kommersiell partnerskapsstrategi for PodMe i Norge
Opprettholde god dialog og samarbeid med Schibsteds mediehus om markedsføring av innholdet
Personalansvar for det norske markedsteamet
Stillingen vil rapportere til daglig leder i PodMe i Norge, men også ha et tett samarbeid med CMO i PodMe, som jobber fra Sverige.