STILLING LEDIG:

Arctic Frontiers søker rådgiver
Har du lyst til å jobbe med kommunikasjon og formidling i et internasjonalt miljø?
Arctic Frontiers søker et nytt teammedlem som har erfaring fra kommunikasjonsarbeid og som ønsker en spennende arbeidshverdag. Stillingen vil være en del av Arctic Frontiers tverrfaglige og internasjonale team og vil styre organisasjonens kommunikasjonsarbeid spesielt på de digitale plattformene på tvers av vitenskap, politikk og næringsliv. Rådgiveren forventes å bidra til å utvikle Arctic Frontiers' digitale innhold. Rådgiveren har kontakt med og samarbeider med kommunikasjonsteam og medier til Arctic Frontiers sine partnere. Vi leter etter et fleksibelt teammedlem som er villig til å ta på seg en mangfoldig portefølje, ivrig etter å lære og med en innovativ tilnærming. Denne stillingen gir et unikt innblikk i internasjonalt arktisk samarbeid på tvers av fagområder samt arrangements- og prosjektledelse.
Arbeidsoppgaver og ansvar
Rådgiveren bidrar til å utvikle og gjennomføre organisasjonens kommunikasjonsplan basert på strategien. Digital markedsføring, utvikling av innhold og synlighet året rundt er viktige elementer i arbeidet. Rådgiveren jobber i nært samarbeid med resten av Arctic Frontiers-teamet, samt med våre partnere og deres kommunikasjonseksperter. Rådgiveren jobber tett med resten av teamet i planleggingen og gjennomføringen av alle Arctic Frontiers-arrangementer: fra mindre møter til seminarer, digitale arrangementer, arrangementer i utlandet, samt den årlige hovedkonferansen.
Arbeidet til en rådgiver ved Arctic Frontiers er allsidig. I tillegg til å lede organisasjonens kommunikasjonsarbeid, vil rådgiver bistå i arrangement, administrative spørsmål og samhandling med organisasjonens partnerne.
- Utvikling og gjennomføring av organisasjonens kommunikasjonsarbeid ved hjelp av flere kanaler
- Utvikling av digitalt innhold
- Bistand i organisasjonens arbeid imot nasjonale og internasjonale medier
- Formidling, møter og nettverksbygging
- Fasilitere samarbeidet med Arctic Frontiers partnere og andre organisasjoner og institusjoner
- Bistå i administrativt arbeid og koordinere organisasjonens arbeidsplan
På grunn av mangfold av oppgaver i organisasjonen, vil rådgiveren også bli bedt om å bistå med andre oppgaver etter behov.
Kvalifikasjoner
Ideelle kvalifikasjoner for denne stillingen inkluderer:
- Bachelor eller høyere utdanning, for eksempel innen kommunikasjon/journalistikk, samfunnsvitenskap eller annet relevant fagfelt. Krav til formal kompetanse kan fravikes hvis kandidaten har relevant erfaring.
- Høy kompetanse fra digital kommunikasjon og markedsføring inkludert planlegging av kampanjer, lage innhold
- Ferdigheter innen fotografering og evne til å redigere bilder og videoer og lage digitalt innhold
- Erfaring med å bruke de vanligste sosiale medieplattformene (Fb, LinkedIn, Twitter, IG, MailChimp)
- Fremragende språkferdigheter i engelsk
- Må kunne flytende norsk, muntlig og skriftlige
- Utmerkede skriveferdigheter
- Nettstedsredigering, restrukturering, oppdateringer
- Evne til å kommunisere med og til ulike målgrupper
- Kunnskap om arktiske problemstillinger er en fordel
Personlige egenskaper
- Jobber godt i team
- Utadvendt
- God formidlingsevne
- Proaktiv arbeidsholdning og evne til å styre tiden effektivt
- Evne til å jobbe strukturert, prestere under tidspress og i raskt skiftende arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Spennende oppgaver på en av de største arenaene for helårsdiskusjoner knyttet til utviklingen av arktisk politikk
- Samarbeid med svært erfarne kolleger i et internasjonalt miljø
- Et stimulerende og kreativt arbeidsmiljø
- Forsikring og pensjonsytelser, og fleksibel arbeidstid.
Arbeidssted for stillingen er i Tromsø. Noe reise må påberegnes.
Søknadsprosessen
Kun søknader som sendes inn via Webcruiter vurderes. Søknadfristen er 5. juni
Kontaktinformasjon
For mer informasjon om stillingen og prosessen, ta kontakt med:
- Anu Fredrikson, administrerende direktør, tlf: 928 13 910