STILLING LEDIG:

Nettavisen søker SoMe-journalist

Vet du hva som kreves for å gå viralt? Kanskje du er god på å lage de sakene selv? Vi søker en person som kan få sakene vår til å skinne på Facebook hver dag.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: Snarest

Om arbeidsgiver

Mediehuset Nettavisen er i vekst, både i antall lesere og økonomisk, og skal bli større. Vi har sterk skaperkraft, med en kultur preget av høy fagkompetanse, stort engasjement og godt humør. Vi holder til i sentrale og moderne lokaler i Akersgata 34.

Mediehuset Nettavisen er et heleid datterselskap av stiftelsen Amedia, som er landets største utgiver av redaktørstyrte medier. Amedia når hver dag over to millioner lesere gjennom Nettavisen, Nationen, 84 lokalaviser, 11 nettsteder og tre fagtidsskrifter.

Du må like høyt tempo og brenne for å vinne nyhetskampen. Vi skal bli best på breaking news!

Facebook er fortsatt en av våre viktigste trafikkanaler, derfor er det ikke noe lite ansvar denne stillingen innebærer.

Du vil ha vaktsjefansvaret for Nettavisens hovedkonto på Facebook, der du deler sakene du mener vil gjøre det bra, og tilpasser titler, bilder og videoklipp til plattformen.

Du har erfaring med presentasjon av saker fra før, men hvorfra er ikke så viktig. Det som er viktig er at du synes det er gøy å jobbe med teasere, bilder og video, og motiveres av å følge med på tallene og lære av dem.

Du er språklig sterk og opptatt av detaljer. Du bør ha kontroll på enkel bilde- og videoredigering, og kunne fortelle en historie på en enkel måte.

Du vil samarbeide tett med de andre redaksjonene og sosiale medier-ansvarlig om publiseringsløp til reportasjeserier og andre konsepter vi jobber med.

Vi har egne moderatorer, men det er viktig at du er godt kjent med presseetikken og følger våre retningslinjer for hva vi deler.

Du er strukturert, og evner å lage publiseringsplaner til kveld og helg slik at det blir enkelt for vaktsjef å vite hva som skal prioriteres.

Du kan reflektere rundt statistikk og analyse av Facebook-tallene, og formidle disse funnene til redaksjonene på en forståelig måte. Du blir vår interne Facebook-ekspert.

Du vil med andre ord ha hovedansvaret for alt som skjer på Facebook, og du vil få mye frihet til å forme retningslinjer, publiseringsplaner og lage innhold selv.I Nettavisen får du gode utviklingsmuligheter og mulighet til å påvirke din egen rolle. Du blir del av et team som er opptatt av å videreutvikle redaksjonen og journalistikken.

Nettavisen ønsker å styrke kvinneandelen i redaksjonen, og oppfordrer derfor kvinner til å søke. Det samme gjelder personer med flerkulturell bakgrunn.

Kontaktinformasjon:

SØK HER

Powered by Labrador CMS