Vil du gjøre livet enklere for folk flest, ved å gi dem tips, triks og siste nytt fra forbrukerverdenen? Da kan du være vår nye kollega!
PublisertSist oppdatert
Informasjon om stillinga:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 10. september
Om arbeidsgiver
Dagbladet er en del av Aller Media. Aller Media har en digital posisjon i verdensklasse som publisist med en bred portefølje av kjente merkevarer, i bredde og nisje. Størstedelen av virksomheten vår ligger i media. Med sterke merkevarer som Dagbladet, Se og Hør, kk og SOL, som hele tiden utfordrer det etablerte – oppdaterer, underholder og opplyser vi på helt nye måter. I tillegg er Ahead Group Norway, en av Norges ledende byrågrupperinger, en del av porteføljen til Aller Media. Selv om vi er et stort konsern, med over 600 medarbeidere, er vi ikke som alle andre. Vi evner å snu oss fort, følge med og være foran. Det krever noe av oss, og det vil kreve noe av deg som søker jobb hos oss – men husk: Dette gjør vi sammen! Aller Media er der det skjer - sammen skaper vi nye muligheter for våre ansatte, for annonsører og for hele Norge.
Sommerens reisekaos har vist hvor viktig det er med god forbrukerjournalistikk – og DinSide har vært en ledende leverandør på alt fra siste nytt om streiken til hvilke rettigheter de reisende har og hvor de alternativt kan reise. Nå satser vi videre, og jakter tabloide journalister som kan levere siste nytt om alt som betyr noe i hverdagen.
Vi ser etter deg som både har øye for hva som kan styrke DinSide med innhold vi ikke har i dag, samt bidra til å nå massepublikummet på områdene vi allerede dekker. DinSide dekker nemlig et svært bredt område – alt fra hvordan statsbudsjettet påvirker vanlige folks lommebøker til hvilken pizzaovn som er best, eller hvordan du får vekk grønsken på barnas klær. Du må gjerne ha spesialkompentase på ett felt innen forbrukerjournalistikken, men også like å skrive for massene.
DinSide er en del av Dagbladet, og jobber tett sammen med Dagbladets desk. Som journalist for Dinside vil du være del av et faglig sterkt reporter-team, med ulike ekspertiseområder. Og aller helst elsker du nyheter, og det å være først, like mye som oss!
I denne stillingen bør du:
Ha redaksjonell erfaring og teft for nyheter og gode forbrukersaker for Dagbladet og Dinside
Være tabloidfaglig sterk
Motiveres av lesertall og å skrive for et massepublikum
Ha god kjennskap til nyhetsbildet og forstå hvordan Dinside-innholdet kan passe inn i dette
Være opptatt av trender og snakkiser innen forbrukerverdenen.
Gjerne kunne redigere video – eller vil lære deg det
Være en god lagspiller som trives med å jobbe sammen med andre
Det er også en fordel om du behersker SEO, og også Facebook-publisering.
Høres dette spennende ut? Vær rask med å søke, vi vil gjerne finne de rette så snart som mulig!