STILLING LEDIG:

VG søker ambisiøs SEO-analytiker til VGs nisjesider

Hvorfor kommer ikke alltid oppskrifter fra Godt.no øverst på Google, når Godt.no er i VG- familien, Norges største trafikkmaskin? Vi søker deg som vil være med å gjøre noe med det for å vinne kampen om søkeordene og å hente nr. 1 posisjon på Google for alle VGs nisje-sider.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 23. august

Om arbeidsgiver

Mediehuset VG er en del av mediekonsernet Schibsted og leverer nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom papiravisen, nettavisen, mobilutgaven og VG+.

VG skal være Norges fremste leverandør av nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom døgnet. VG har som mål hver dag å sette dagsorden for både det folkelige og det offisielle nyhetsbildet i Norge. VG har den største leserdekningen av norske mediehus og når daglig rundt 2,2 millioner lesere gjennom papir-, nett- og mobilutgaven.

I VG er mangfold nødvendig for å lykkes! Vi mener at mennesker med ulik bakgrunn og erfaring, sammen løser oppgaver på en bedre måte. Vi vil ha et arbeidsmiljø med like muligheter for folk med ulik seksuell legning, bakgrunn, nasjonalitet, alder, kjønn og for dem med en funksjonsnedsetting. Målet vårt er at VG som arbeidsplass skal representere befolkningen vi lager produkter og innhold for. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

Flere og flere nisjesider utvikles i dag, og bygger raskt opp posisjoner på Google. Store merkevarer jobber også mye mer med Google-trafikk enn tidligere. Konkurransen om lesere utenfor VG har blitt sterkere og vi trenger nå en SEO-analytiker som kan ta VGs nisjesider og styrke deres posisjoner i søk.

Du vil få ansvaret for å sikre posisjoner og trafikk fra Google, hovedsakelig, for VGs nisjer; Godt.no, Tek.no, og MinMote.no med flere. Du vil også være med i arbeidet med nye initiativer på VGs nisjer og styrke eksisterende tjenester. Du vil samarbeidet tett med nisje-redaksjonen og utviklingsteamet vårt.

Du blir en del av VGs kommersielle avdeling og SEO-teamet hvor din nærmeste leder er VGs SEO-spesialist. Du vil være delaktig i å sikre kompetanseheving internt både i kommersiell avdeling og i redaksjonen.

Du vil sammen med leder for VGs nisjer eie strategien og målsetningene for SEO-arbeidet og sikre leveranse i henhold til dette.

Hva skal du jobbe med?

  • Legge strategi og målsetninger for SEO-arbeidet på nisjer i samarbeid med SEO-spesialist og redaksjonen

  • Sørge for at VGs nisjer er på topp på relevante søk, først og fremst i Google, ved både å jobbe med SEO og innholdsproduksjon

  • Lage enkle kjøreregler for økt SEO som kan brukes på nisjene

  • Legge planer for innholdsproduksjon for å øke trafikk basert på søkeordanalyser og annen innsikt

  • Samarbeide tett med redaksjonen og utvikling for å nå målsetninger

Vi søker etter deg som:

  • Kan SEO-analyse til fingerspissene (teknisk og on page)

  • Har mye kunnskap om SEO, er faglig oppdatert og kan anvende dette i praksis. Benytter og har god kjennskap til verktøy som Google Search Console, Ahrefs, Semrush, Moz og/eller KWFinder.

  • Ser løsninger, tester ut nye ideer og får ting gjort

  • Er fleksibel og trives med et høyt tempo i hverdagen

  • Er en lagspiller som gladelig tar i et tak når det trengs

  • Minimum 3 års relevant arbeidserfaring med lignende arbeid

… og dette kan vi tilby i retur:

  • Et svært godt arbeidsmiljø med høyt engasjement og entusiasme

  • Interessante og viktige arbeidsoppgaver i et innovativt miljø

  • Konkurransedyktige betingelser

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

  • Bedriftshytter, bedriftsidrettslag, telefon, bredbånd hjemme og eget trimrom

Synes du dette høres gøy ut? Da håper vi du er rask med å søke for vi vil gjerne ha deg med på laget!

Kontaktinformasjon:

SØK HER

Powered by Labrador CMS