Har du redaksjonell ledererfaring og et hjerte for å utvikle journalistikken og redaksjonelle miljøer? Ønsker du deg muligheten til å jobbe i et spennende og prestasjonsorientert mediemiljø? Da bør du lese videre!
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest
Om arbeidsgiver
Amedia er landets største utgiver av lokale medier og ledende på lokal avisutvikling. Daglig når konsernets medier mer enn to millioner lesere gjennom sine 80 avistitler og den nasjonale posisjonen Nettavisen. Med redaksjonelle medarbeidere over hele landet sørger vi for at våre lesere blir løpende oppdatert med nyheter og annet viktig innhold. Samtidig bidrar våre selgere og annonser til å skape verdi og effekt for annonsører over hele Norge.
Som innholdsutvikler i Amedia vil din hovedoppgave være å følge flere av våre redaksjoner over tid, være rådgiver og samarbeidspartner for redaktører og andre ledere, og bidra til å utvikle journalistikken til det beste for leserne.
Innholdsutvikling er Amedias sentrale enhet for redaksjonell utvikling, og jobber tett på Amedias redaksjoner og nære samarbeidspartnere. Vi lager analyser og utvikler Amedias overordnede redaksjonelle strategi, sprer kunnskap og skaper samlingspunkter på tvers av redaksjonene. Innholdsutvikling består av 12 årsverk med sterk kompetanse på redaksjonell ledelse, dataanalyse, datajournalistikk og levende bilder. Stillingen rapporterer til Eivor Jerpåsen, Amedias redaksjonelle utviklingssjef.
Vi tror denne jobben passer best for deg om du har følgende erfaringer:
Har erfaring fra redaksjonell ledelse, enten på redaktør- eller mellomledernivå
Brenner for lokaljournalistikk, og har sterk redaksjonell kompetanse
Har grunnleggende forståelse for statistikk og analytiske metoder
Du omfavner alle muligheter som finnes for redaksjonell utvikling basert på analyse og systematisk tilnærming
For å lykkes i denne stillingen må du trives på reisefot, og være innstilt på å tilbringe mye tid ute i Amedias mange mediehus. Du må også være fleksibel og klar for å ta på deg varierte oppgaver, ut fra hva som til enhver tid er strategisk viktig på innholdssiden for Amedia.Vi vil ta ledende digital posisjon i det norske mediemarkedet. Da trenger vi det sterkeste redaksjonelle utviklingsmiljøet.
For å lykkes, tror vi vår nye innholdsrådgiver har følgende ferdigheter og egenskaper:
Du er en svært dyktig formidler og kan formidle komplekse ting på en enkel måte
Du er en engasjert, inkluderende og tydelig
Liker å jobbe i team, og skjønner at du oppnår suksess ved å spille andre gode
Du er ambisiøs og prestasjonsorientert
Du har god oversikt og har evne til å prioritere
Vårt løfte til deg
Vi lover deg en rolle i en mediekonsern som betyr noe for folk. Hver dag serverer vi journalistikk og innhold av høy kvalitet. Vi er i rivende utvikling, og har et prisvinnende mediekonsern i ryggen. I tillegg utvikler vi Norges beste mediearbeidsplasser - vi vil bli det beste arbeids- og utviklingsmiljøet for alle som jobber i media. Vi har siden høsten 2015 opplevd vekst i antall abonnenter, og har i 2020 over 610.000 betalende abonnenter.
Amedia er landets største utgiver av lokale medier og omsatte i 2019 for 3,7 milliarder kroner. Daglig når konsernets medier over 1,9 millioner lesere gjennom sine 80 lokale mediehus og den nasjonale posisjonen Nettavisen. Amedia Innholdsutvikling er konsernets sentrale miljø med ansvar for innholdsutvikling i samtlige avistitler.