STILLING LEDIG:

OBOS søker kommunikasjons­rådgiver

Stillingen som kommunikasjonsrådgiver får et særskilt ansvar knyttet til konsernets finansielle kommunikasjon, men vil også ha andre kommunikasjonsoppgaver.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 14. april

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

OBOS bygger framtidens samfunn og oppfyller boligdrømmer. OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. Vi eies av våre over 502 000 medlemmer, og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte. OBOS driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig, og har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.

OBOS har ambisiøse mål de neste årene innenfor alle sine forretningsområder i Norge og Sverige. I takt med dette styrker vi også vårt markeds- og kommunikasjonsmiljø i begge land. Vi er i ferd med å bygge opp en avdeling med bred faglig kompetanse som har ansvar for merkevare, markedsføring, kommunikasjon, samfunnsansvar, sponsorat, SOME, digitalt innhold, medier, salg og analyse.

Vi søker deg som er resultatorientert og som motiveres av å se hvordan konsernets mål oppnås via god kommunikasjon. Du har flere års erfaring med kommunikasjon fra en større virksomhet og er trygg i rollen som kommunikasjonsrådgiver i møte med ledere på strategisk nivå. Du er vant til å planlegge og gjennomføre små og store kommunikasjonstiltak, og kan dokumentere gjennomslag i media.

Vi behandler søknader fortløpende.

Arbeidsoppgaver

  • Arbeid med finansiell kommunikasjon fra konsernet, deriblant årsrapportering, i samarbeid med økonomi- og finansdivisjonen.
  • Arbeid med finansiell kommunikasjon fra konsernet, og andre enheter i konsernet som aktivt kommuniserer rundt sine finansielle resultater som bl.a. OBOS-banken, deriblant årsrapportering, presentasjonsstøtte og andre tilknyttede oppgaver i tett samarbeid med økonomi- og finansdivisjonen.
  • Ansvar for finansiell kommunikasjon på hjemmesider.
  • Kommunikasjonsressurs og -bistand i ulike prosjekter og satsinger
  • Bidra til avdelingens arbeid på en måte som gir lønnsomhet og styrket omdømme
  • Bidra til at de forskjellige virksomhetsområdene i OBOS når sine mål gjennom å lage og gjennomføre eksterne og interne kommunikasjonsstrategier og -planer i samarbeid med disse.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på universitets- eller høyskolenivå, gjerne innen PR og media, journalistikk og/eller økonomi
  • Flere års erfaring som kommunikasjonsrådgiver innenfor fagområdet finansiell kommunikasjon i en større virksomhet.
  • Erfaring fra prosjektledelse eller koordinering av prosesser med mange involverte.
  • Dokumenterte resultater fra proaktivt og reaktivt arbeid med presse/PR
  • Erfaring med å planlegge og gjennomføre små og store kommunikasjonstiltak
  • Svært gode kommunikasjonsferdigheter, norsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

  • Erfaring med og evne til å jobbe tett med toppledelse og medarbeidere i økonomi- og finansdivisjonen i et stort konsern
  • God strategisk og operativt med en analytisk og systematisk tilnærming
  • Høy gjennomføringskraft
  • Løsningsorientert lagspiller, med utpregede samarbeidsevner på tvers i organisasjonen
  • Proaktiv med sterk interesse for nytenkning og kontinuerlig forbedring
  • Høy arbeidskapasitet, initiativrik og selvstendig.

Vi tilbyr

  • Uante muligheter. OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom. Hos oss får du mulighet til å utvikle din kompetanse og oppfylle din karrieredrøm.
  • En jobb med mening. Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her.
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Et hyggelig og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag.
  • Gode ordninger. OBOS investerer i egne ansatte og tilbyr goder som fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger samt firmahytter i inn- og utland.

Kontaktinformasjon:

  • Kommunikasjonsdirektør Åge Pettersen / 22 86 57 80

Søknadsfrist: 14.04.2021
SØK HER

Powered by Labrador CMS