STILLING LEDIG:

Visit Norway søker PR lead

Visit Norway søker deg som brenner for PR-faget og ønsker å bruke din kompetanse på å sette Norge på kartet internasjonalt.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 20. August

Om arbeidsgiver

Innovasjon Norge har i oppdrag å drive målrettet markedsføring av Norge som reisemål, tilrettelegge for salg av norske reiselivsprodukter og bidra til å utvikle det norske reiselivstilbudet. Målet med jobben vi gjør er at Norge skal tiltrekke seg attraktive tilreisende, i en næring med stor internasjonal konkurranse. En sentral del av dette arbeidet er å skape synlighet i mediene for det norske reiselivet; både gjennom våre kampanjeløp, og også gjennom en «always on»-strategi. All kommunikasjon gjøres gjennom merkevaren Visit Norway.

Vår strålende ressurs, som har det daglige ansvaret for Visit Norways PR-arbeid, har valgt å takke ja til nye utfordringer utenfor Innovasjon Norge. I den forbindelse så søker vi hans erstatter.

Vil du være med på reisen med å gjøre Norge til verdens mest attraktive reisemål? Trigges du av å finne kreative vinklinger som virkelig treffer folk og syns det er stas å se at innsalgene dine gir resultater? Da er det kanskje deg vi leter etter.

Vår nye PR Lead skal være reiselivsteamets fremste ressurs når det gjelder arbeidet med å oppnå redaksjonell omtale av Norge som reisemål i internasjonale (og for tiden også norske) medier.

PR Lead skal legge PR-planer, meisle ut strategi og taktikk sammen med leder, teamet og byrå, samt iverksette og gjennomføre viktige aktiviteter for den norske reiselivsnæringen. I denne rollen har du kontakt med næringen over hele landet og med media fra hele verden.

Vi jobber ofte med PR-styrte markedsføringskampanjer, og du jobber i denne stillingen sammen med byråene våre der det er naturlig, og støtter kreatørene våre med sparring for å maksimere PR-potensiale til konsepter og kampanjer som utvikles til enhver tid. Du har en nese for hva som trigger mediene, og teft for å finne historien og vinklingene som skal til.

Selv om du er strategisk, så er du også glad i selve PR-håndverket. Du skriver gode pressemeldinger og pressepitcher, både på norsk og engelsk. Du syns det er gøy med innsalg, og er vant til å følge opp journalister og bygge langsiktige relasjoner med både tradisjonelle og nye medier.

I jobben som PR lead har du den daglige, faglige ledelsen av “Visit Norways nyhetsdesk”, som i tillegg til deg inneholder en PR-rådgiver, redaktør for Visit Norways nyhetsbrev (B2C og B2B) og redaktør for innholdsbanken.

Vi søker et senior PR-hode, som er sulten på å bidra til å gjenreise det norske reiselivet etter pandemien. Vi leter etter en selvstendig og nysgjerrig person med betydelig erfaring og utdanning i bagasjen. Vi forutsetter at du har en skarp og medievennlig penn som du behersker både på engelsk og norsk.

Den rette kandidaten har kanskje noe av dette i bagasjen sin:

  • Høyere utdannelse innen kommunikasjon/journalistikk/PR
  • Relevant erfaring i mediebransjen, som journalist eller innen PR
  • Gode resultater fra tidligere kommunikasjonsarbeid
  • Kjennskap til reiselivsbransjen
  • Erfaring fra internasjonalt arbeid

Vi leter etter en person som digger å løse oppgaver sammen med andre, men som også har en egen driv og gjennomføringsevne. Den vi søker har et digitalt hjerte, forstår mekanismene i sosiale medier, elsker kreative tilnærminger og vet hvordan å skape overskrifter.

Vi tilbyr et morsomt og fremoverlent faglig miljø, med viktige og spennende oppgaver, og ser frem til å motta din søknad!

Se video om Visit Norway her.

Kontaktinformasjon:

SØK HER

Powered by Labrador CMS