GK-gruppen med ny profil

Skal sette bærekraft i fokus.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ny logo og full overhaling av grafisk profil skal bidra til å posisjonere selskapet som et klimaforbilde, skriver selskapet i en pressemelding, torsdag formiddag.

Skal gå forran

- Byggenæringen spiller en viktig rolle når det gjelder å skape en mer energieffektiv og bærekraftig framtid. I vår nye konsernstrategi tar vi ansvar for å skape stadig bedre og mer innovative og lønnsomme løsninger for kundene og å være en god og utviklende arbeidsplass for alle våre medarbeidere, sier Kim Robert Lisø, konsernsjef i GK Gruppen i pressemeldingen.

Han legger til;

- Vi skal jobbe smart og utnytte vår tverrfaglige kompetanse og vi skal gå foran og bære vår del av ansvaret for å sikre et bedre klima - for de neste generasjoner.

Utviklingen av ny grafisk profil ble en naturlig oppfølging av GKs nye konsernstrategi som også har resultert i en ny identitetsplattform for den skandinaviske totaltekniske entreprenøren og servicepartneren.

Familie-eid

GK er et familieeid selskap og generasjonsperspektivet står sterkt. Det var derfor helt naturlig at bokstavene GK, som er initialene til Gunnar Karlsen, skulle brukes videre i ny logo. Den grønne diamanten som har vært en tydelig del av GKs logo i mange år, er subtilt med videre i senter av bokstaven K.

Det har vært viktig for GK å ta med seg bærekraftsperspektivet inn i rebrandingen av selskapet. Digitale flater prioriteres først og alt fysisk materiell fases gradvis ut over 12 måneder.

- Vi oppfordrer til å unngå å kaste materiell som fungerer og ikke er "brukt opp" og har stor bevissthet rundt avfall og resirkulering. Med ny profil er det fristende å skifte ut alt med en gang, men vi ønsker ikke å skape mer avfall enn nødvendig og vil heller bruke litt lenger tid på å kle på oss hele den nye drakten, sier Guro Steine, direktør kommunikasjon og bærekraft i GK Gruppen.

GK har også stort fokus på å velge leverandører som har en tydelig miljøprofil og som viser at de har stor bevissthet både rundt produksjon, materialbruk, transport, samt resirkulering og avfallshåndtering.

80 avdelinger

- Eksempler på dette er at vi har utfordret leverandør av arbeidsklær til å etablere returordninger for brukt tøy, vi begrenser mengden folie på servicebiler og har tilpasset designet slik at det blir minst mulig kapp og vi tenker sirkulært når vi skal i gang med å skifte ut fasadeskilt på mer enn 80 avdelinger i hele Skandinavia, avslutter Steine.

GKs nye grafiske profil er utviklet i samarbeid med designbyrået ELLE mELLE og prosjektet har vært ledet av markeds- og kommunikasjonsrådgiver Ingvild Ystad i GK Gruppen.

Powered by Labrador CMS