Alexander Solberg går fra Carat til BKK.

Han blir ny merkevaresjef i Vestlandets største fornybarselskap

– Veldig enkelt å si ja til en av de mest spennende merkevarejobbene på Vestlandet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Alexander Solberg er ansatt som ny merkevare- og sponsoransvarlig i BKK, opplyses det om i en pressemelding,

Han kommer fra jobben som avdelingsleder i landets fremste marketing- og mediebyrå.

- Det var vanskelig å skille lag med alle de fantastisk dyktige kollegaene mine i Carat, men samtidig veldig enkelt å si ja til en av de mest spennende merkevarejobbene på Vestlandet, sier Solberg i meldingen.

- Dette er en knallsignering for oss. Vi hadde en grundig rekrutteringsprosess i høst. Alexander utmerket seg tidlig blant mange sterke kandidater. Han er meget kompetent, har et glødende faglig engasjement og er flink i møte med mennesker. Jeg gleder meg stort til å få han med på laget, sier kommunikasjonssjef i BKK, Jan Kåre Austrheim i meldingen.

I følge meldingen vil Solberg bli helt sentral når de skal videreutvikle merkevaren BKK.

– Det blir et viktig satsingsområde for oss fremover. Som et moderne og bærekraftig energiselskap, driver vi utstrakt sponsorvirksomhet, og ønsker å knytte det arbeidet tettere opp imot merkevarearbeidet vårt, sier Austrheim.

- Jeg har tidligere hatt samme rolle i Chess, og kjenner at det kiler godt i magen når jeg nok en gang skal få være en del av et kraftsenter for innovasjon og samfunnsengasjement på Vestlandet, sier Solberg.

BKK er Vestlandets største fornybarselskap med 1300 medarbeidere. Selskapet eies av Statkraft, 17 kommuner og 2 kommunale kraftlag i Vestland fylke. I februar 2021 flytter hovedkontoret til BKK fra Kokstad til det splitter nye «Skipet» i Solheimsviken, sentralt i Bergen sentrum

Powered by Labrador CMS