TV 2 søker en leder for nyetablert videodesk i TV2.no
Nå ønsker vi å bygge et et miljø på web-tv som utfordrer sjangeren, utnytter TV 2s store styrker og tar brukerne våre på alvor. Da trenger vi flere flinke folk. Bli med, hvis du er en av dem!
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Bergen
Søknadsfrist: 6. april
Om arbeidsgiver
MediehusetTV 2s virksomhet omfatter både lineær-TV med alle TV 2s kanaler og strømme-TV med TV 2 Sumo, samt Norges raskest voksende nyhetsnettsted, TV2.no. TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal og en av landets sterkeste merkevarer. Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte varemerker som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1, TV 2 Sport 2, TV 2 Sport Premium, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.Selskapets visjon er å skape uforglemmelige øyeblikk, mens de grunnleggende verdiene er å sjarmere, engasjere og utfordre. TV 2 driver betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.
Norges største kommersielle mediehus ruster opp på Web-TV. Nå ser vi etter en leder som forstår sjangeren web-tv og som ser mulighetene i et mediehus som TV 2. Den nye videodesken vil jobbe tett med hoveddesken på TV2.noog de store innholdsredaksjonene våre på nyheter, sport og underholdning.
TV 2 har et stort journalistisk miljø, store sportsrettigheter og en rekke folkekjære programmer. Nå ønsker vi å bygge et et miljø på web-tv som utfordrer sjangeren, utnytter TV 2s store styrker og tar brukerne våre på alvor. Da trenger vi flere flinke folk. Bli med, hvis du er en av dem!
Arbeidsoppgaver:
Lede videodesken i det daglige
Ansvarlig for strategi på levende bilder på TV2.no
Jobbe tett med hoveddesken på TV2.no for å sikre best mulig distribusjon av video i samspill med det øvrige innholdet.
Samarbeide med innholdsmiljøene som utvikler videokonsepter
Samarbeide med produktteam for å skape en bedre brukeropplevelse
Samarbeide med kommersiell avdeling.
Ansvar for innhenting og spredning av innsikt og kompetanse til øvrig org.
Rekruttering av medarbeidere, samt personalansvar for videodesken
Arbeidserfaring og personlige egenskaper:
Du har redaksjonell erfaring og jobbet med video på digitale plattformer. Du forstår derfor forskjellene (og likhetene) mellom klassisk TV og Web-TV
Du har ledererfaring
Du har erfaring med å jobbe med redaksjonell innsikt og analyse
Du er samarbeids- og involveringsvillig
Du har dokumentert gjennomføringsevne
Du har tabloid teft
Du ser sammenhengen mellom innhold, produkt og kommersialisering
Stillingen rapporterer til leder for TV2.no og digitale friflater.